wtorek, 16 kwietnia 2013

Wizyta w Cortonie

   Na pewno oglądaliście film "Pod słońcem Toskanii", jak nie, to gorąco polecam. Akcja filmu rozgrywa się właśnie w Toskanii, w okolicach Cortony. Bohaterka, w bardzo wiarygodny sposób przedstawia klimat tego miasteczka, jego mieszkańców oraz leniwie toczące się tam życie.
Ja również, kiedy tylko mam możliwość, wymykam się na dzień do tej malowniczej miejscowości.  Usytuowana na wzgórzu, daje nam możliwość podziwiania niesamowitej toskańskiej panoramy z połyskującym w oddali Jeziorem Trasimeno. Nie jestem w stanie słowami oddać uroku tego miasteczka. Cale życie toczy się na głównym placu, gdzie wśród gołębi powolnym krokiem przechadzają się, obwieszeni zakupami, turyści.  Ja również, oddając się magicznemu urokowi tego miejsca, pozwoliłam sobie na herbatkę w jednej z wielu uroczych kawiarenek. 
  Pamiętacie może scenę z filmu, gdzie jedna z bohaterek kąpie się w fontannie na placu głównym w Cortonie? Ileż się naszukałam tej fontanny!!! 
Zniechęcona poszukiwaniami poprosiłam o pomoc mieszkańców Cortony, którzy z uśmiechem na ustach poinformowali mnie, ze słynna fontanna nie istnieje i została stworzona wyłącznie na potrzeby filmu :) Ale rozczarowanie :)  





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz